O perspectiva anuala a rezultatelor financiare
Desi am primit solicitari de la actionari sa publicam rezultatele trimestriale si evidentiind activitatea din cadrul trimestrului, consideram ca nu este o prezentare relevanta tinand cont de specificul companiei. Actionarii care doresc aceasta informatie o pot obtine usor scazand cifrele de la Semestrul 1 din cifrele prezentate in prezentul raport. Vor descoperi o crestere de 30% fata de T3 2019, atat la nivel de cifra de afaceri cat si de marja bruta, si o imbunatatire cu 1 milion lei a profitului operational.
In schimb, consideram mult mai relevanta prezentarea rezultatelor in formatul ‚ultimele 12 luni’, cu atat mai mult data fiind sezonalitatea afacerilor concentrata pe T4, asa cum am aratat in scrisoare. Daca analizam activitatea grupului la nivel consolidat pe ultimele 12 luni, imaginea este una foarte favorabila:
12 luni cuprinse intre 1 Octombrie 2019 si |
|
Venituri din contracte cu clientii | 119,957,888 |
Venituri din prestarea de servicii | 33,047,529 |
Vanzarea de marfuri | 86,910,358 |
Costul vânzărilor | (94,642,399) |
Costul vanzarii marfuri/materiale | (77,194,055) |
Servicii cloud | (4,076,093) |
Ore – Om | (13,372,250) |
Marja bruta | 25,315,489 |
Alte venituri | 556,568 |
Cheltuieli de vanzare/distributie | (7,731,664) |
Cheltuieli cu Echipa | (6,634,826) |
Publicitate | (1,096,838) |
Cheltuieli administrative | (11,850,788) |
Cheltuieli de personal | (6,841,210) |
Amortizare (si Chirie) | (2,256,145) |
Profit Operational | 6,289,605 |
Rezultat Financiar | (3,473,015) |
Activitati Grup | (311,630) |
Profit Brut | 2,504,960 |
Aceasta prezentare ne transmite mesajul ca, in situatia in care nu inregistram nicio crestere in T4 2020 versus T4 2019, vom atinge totusi tintele de buget aprobate de catre AGA din aprilie 2020. Desigur, exista o probabilitate diferita de zero ca trimestrul 4 2020 sa fie afectat de decizii politice legate de pandemia de Covid-19. Exista un curent de opinie care suspicioneaza o noua perioada de lockdown, ceea ce poate avea un efect negativ asupra posibilitatilor de livrare, dar si asupra increderii clientilor in economie. Acest risc este dincolo de posibilul control al companiei, dar chiar si daca s-ar materializa, nu credem ca va schimba perspectivele pe termen medu si lung ale companiei.