Prezentarea activitatii operationale

Pentru Divizia de Educație, cel de-al treilea trimestru al anului 2022 a păstrat tendința pozitivă de creștere pe care o avem încă de la începutul anului. Astfel, chiar dacă în lunile de vară contractarea și implementarea de training-uri încetinește față de celelalte luni ale anului, am reușit să securizăm o valoare a cifrei de afaceri (proiecte castigate – livrate sau care se aflau in proces de livrare la 30.09 – CLOSED WON) de aproximativ 18 mil. RON, o creștere semnificativă față de anul trecut.

Tot în acest trimestru ne-am concentrat eforturile în a completa pozițiile vacante în structura organizațională a diviziei. Astfel am recrutat și am finalizat procesul de on-boarding pentru 3 poziții de Head of Department, 2 poziție de Business Development Manager (BDM), 2 poziții de Customer Success Manager si 7 poziții de Traineri colaboratori.

Puteți găsi în cele ce urmează activitățile fiecărei echipe funcționale și rezultatele obținute.

Marketing

Focusul a fost pe campanii de brand awareness și generare de lead-uri prin dezvoltarea de conținut. Prin activitatea continuă de menținere la zi a conținutului de pe website, prin acțiuni continue de SEO și promovare Pay-Per-Click, prin campanii de produs dedicate vendorilor din portofoliu, echipa a generat 117 MQL (Marketing Qualified Leads) dintre care 57 din ele (48%) au fost calificate (SQL) și au fost transferate în echipa de Business Development.

Am atras peste 23.100 vizite pe site-urile proiectelor din Bittnet Training și peste 986.000 afișări de reclame plătite în mediul online.

Am continuat cu promovarea materialelor din campaniile IT Evolve Toolkit, respectiv Security Learning Toolkit care au avut ca scop oferirea de conținut relevant și de actualitate către IT manageri, IT specialists sau HR Managers si Business Owners pe care echipele noastre îi targetează. De asemenea, am dezvoltat o serie de materiale ample care au dat contur campaniei AWS Game Changer, dedicata celor care au nevoie sa se familiarizeze cu cele mai populare servicii Amazon Web Services. Din perspectiva securitatii am rulat o campanie de awareness pe subiectul Certified Ethical Hacker.

In trimestrul 3 ne-am concentrat pe demararea campaniilor de creștere a vizibilității brandului Equatorial și pe finalizarea broșurii de prezentare a programului de leadership (produsul bazat pe studiul de piață ”Learner Persona al liderului de echipă din tehnologie”), precum și a website-ului companiei.

Eforturile de PR au fost amplificate prin două noi comunicate de presă, precum și printr-un interviu, activități preluate de peste 30 de publicații online. De asemenea, am continuat seria de discuții în cadrul F5 Podcast cu două noi ediții, pentru a rămâne în contact cu prioritățile și provocările managerilor seniori din organizațiile de tehnologie.

Echipa s-a concentrat pe campanii de awareness și generare de lead-uri prin dezvoltarea de conținut. Campaniile de awareness rulate în această perioadă (IT Security Toolkit, IT Evolve Toolkit și AWS Game Changer) au generat un numar total de 2981 vizite pe landing page-uri si 238 downloadări de resurse educative.

Departamentul a lucrat îndeaproape cu vendorul AWS și grație întăririi relației cu acesta am fost aleși să facem parte din programul pilot de finanțare integrală cursuri. În același timp continuăm programele de co-finanțare atât cu AWS cât și cu Microsoft, prin care vendorii împing cursurile de cloud către diverși parteneri și clienți.

Tot în această perioadă, departamentul a lucrat la extinderea numarului de clienți pentru cursurile Cisco, prin dezvoltarea unui curs custom, ce poate fi livrat la nivel global și care pe lângă reach-ul extins în materie de clienți ne va plasa într-un grup restâns de authorised learning partners ai Cisco ce pot oferi astfel de cursuri.

Colaborarea strânsă cu Cisco s-a fructificat și prin reincluderea în programul de CLC (Cisco Learning Credits), prin care putem accepta ca și metodă de plată pentru cursuri voucherele CLC, pe care ulterior le decontăm la vendor. Exista un numar limitat de parteneri la nivel global care sunt inclusi in acest program.

Conform strategiei de întărire și extindere a modelului de business, departamentul a lucrat la crearea unui studio video și la setarea unui plan de conținut pertinent, ambele constituind pilonii de pornire pentru platforma video ce urmează a fi dezvoltată ulterior.

In trimestrul 3 al anului 2022, echipa Demand Generation a completat activ campaniile echipei de marketing prin gestiunea leadurilor de inbound si generare de leaduri de outbound pentru divizia de Educatie. In aceasta perioada au fost generate si transformate in oportunitati de business 84 SQL (Sales Qualified Leads): 27 au fost create de echipa Outbound, iar restul de 57 de echipa Inbound. Daca raportam la perioada similara a anului precedent, in Q3 2022 a fost livrat un numar aproape dublu de oportunitati in Outbound si cu 10% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut in Inbound.

Aceste rezultate confirma masurile implementate la inceputul anului de targetare a industriei IT si in paralel datorita rezultatelor din campaniile de Marketing implementate pe parcursul anului.

Pentru trimestrul 4 al anului 2022, echipa Demand Generation isi va pastra focusul in verticala stabilita (pentru zona de Outbound) si va aborda leadurile informationale venite in urma campaniilor de Marketing in desfasurare (pentru zona de Inbound), avand ca obiectiv principal atingerea tintei propuse pentru anul in curs.

Business Development

La finalul trimestrului 3 am reusit să securizăm contracte în valoare de 16,5 mil. RON (CLOSED WON), ceea ce reprezinta un procent de 77% din obiectivul pe care ni l-am asumat pentru acest an. Aceasta cifra a putut fi realizata prin inchiderea a 521 oportunitati si colaborarea cu 81 de clienti activi.

In ceea ce priveste orchestrarea proiectele desfasurate in trimestrul 3, am continuat livrarea proiectelor pe fonduri europene si a proiectelor educationale din sectorul public, numarul de cursanti doar in aceste proiecte fiind de peste 450.

Cifra realizată in acest trimestru a fost de aproximativ 4 mil. RON, din aproximativ 160 de oportunitati. Prin comparatie, in aceeasi perioada a anului 2021 a fost realizata o cifra de 2,5 mil. RON din 119 oportunitati.

In ultimul trimestru din an ne vom concentra sa finalizam cu success proiectele pe care le avem in desfasurare, sa construim strategia pe care o vom aborda cu clientii in anul 2023 si sa construim planurile de actiune pentru portofoliile administrate de fiecare BDM in parte.

La finalul trimestrului trei, în Equatorial au fost câștigate proiecte în valoare de aproximativ 1,7M RON (CLOSED WON), iar de la începutul anului și până la 30 septembrie, programele de training human & leadership skills ale Equatorial au însumat 150 de sesiuni si peste 650 de participanți.

În plus, începând cu septembrie, avem un rol nou de Team Leader al echipei de vânzări și un membru nou care ni s-a alăturat pentru a susține și a consolida activitățile de vânzări.

Trimestrul al treilea al anului 2022 a fost o continuare a trendului din primele 6 luni: o cifră de afaceri mai mare decât în perioada similară a anului 2021 și, de asemenea, un profit în creștere, marja fiind aproape identică (in usoara crestere).

Astfel, în primele 9 luni am câștigat contracte în valoare de 2,25 mil. RON, iar profitului a urcat până la 510 mii RON. Aceste rezultate vin în contextul în care, pentru o parte dintre clienții care au decis să reînnoiască contractele scadente în septembrie, încă nu s-au emis toate facturile, aceasta urmând a fi emise până la finalul anului.

Am avansat cu planul de regionalizare a unor cursuri în alte limbi, avem primele module în limba bulgară și discuții avansate cu clienți din Bulgaria. La nivelul echipei de marketing, avem un nou coleg și anticipăm că noul site și noua identitate vizuală vor fi disponibile așa cum am planificat.

În ultimele 3 luni ale anului 2022:

  • vom demara un proiect pilot cu o entitate din sectorul public și ne vom adresa unui număr semnificativ de cursanți;
  • așteptăm finalizarea discuțiilor pentru două acorduri importante în zona corporate;
  • vom derula o serie de activități de prezentare pentru un client care are o activitate globală foarte importantă și unde așteptăm un rezultat pozitiv în prima partea a anului 2023;
  • avem stabilite prezentări pentru parteneriate importante atât în România cât și în țări din regiune;
  • demarăm o campanie de promovare prin care să facem cunoscute serviciile noastre e-learning pentru multe dintre companiile din top 500 din România cu care nu avem contacte.

Cel de-al treilea trimestru al anului 2022 a adus echipei de Training Delivery o serie de satisfactii prin implementarea unor proiecte de anvergura. In aceasta perioada, am conturat programul Academia de Traineri care are ca scop atragerea de noi profesionisti in domeniul livrarii de training si perfectionarea abilitatilor de sustinere a cursurilor precum capacitati umane de relationare, comunicare si explicare a conceptelor tehnice, pentru a fi cu usurinta puse in practica de cursanti. Unul dintre scopurile esentiale ale Academiei de traineri este implementarea unui traseu uniform de invatare si dezvoltare a tranerilor Bittnet si implicit o rata de succes crescuta a cursurilor livrate.

Am livrat 125 de clase la care au participat 1380 cursanti, comparativ cu anul 2021 cand am organizat doar 64 clase cu un total de 581 cursanti fapt ce se concluzioneaza intr-o dublare a numarului de clase fata de anul precedent si o crestere de 237% a numarului de cursanti.

In paralel cu aceste proiecte, echipa Training Delivery, cu sprijinul echipelor tehnice, a lucrat constant la reamenajarea salilor de curs ce au fost aduse la cel mai inalt nivel de performanta, acestea fiind in prezent pregatite pentru cursuri in format blended pentru a crea o experienta unica in procesul de invatare pentru adulti. Microfoanele ce capteaza sunetul din orice colt al clasei, sau tabla inteligenta ce poate fi urmarita in timp real de cursantul de acasa, sunt doar cateva dintre ideile ingenioase care se numara printre echipamentele de ultima generatie puse in functiune de echipele noastre.

Echipa de Customer Success si-a schimbat managementul si si-a completat colectivul cu 2 persoane angajate part-time pentru a oferi o experienta mai buna clientilor. Rolul noilor colegi este de a reveni dupa curs cat mai rapid cu toata documentatia necesara pentru inchiderea proiectelor castigate prin licitatii. Ne-am definitivat modul de lucru intern si folosim o procedura standard de on-boarding pentru noii clienti.

Am obtinut feedback de la peste 150 de participanti la clase inchise si am trimis peste 25 de rapoarte care centralizeaza aceste feedbackuri catre clienti impreuna cu recomandarile instructorilor. În urma feedbackurilor primite, am înțeles că participanții la cursuri apreciează calitatea trainerilor si cursurile hands-on. Aceste cursuri le-au crescut productivitatea cu peste 10%.