Structura grupului la S1

În urma proceselor repetate de achiziții din ultimii ani, Bittnet Group a trecut printr-o dezvoltare majoră – de la o companie singulară cu activitate în două domenii cheie (Educație și Tehnologie) către un grup de companii ce include mai multe organizații ce activează în aceleași două arii de interes. In cursul anului 2020 si începutul anului 2021 am negociat si implementat 3 noi investiții de tip M&A. Astfel, actuala structura a grupului la 30 iunie conținea 6 companii.

Intre 30 iunie si data prezentului raport, am demarat sau finalizat procese de M&A pentru un numar de inca 8 companii, asa ca structura la data prezentului raport este cea de mai jos:

Companiile din grup sunt conduse operational intr-un mod foarte descentralizat. La nivel de grup exista doar cateva functiuni centralizate, conform organigramei de mai jos. Conducerea superioara a grupului, alaturi de persoanele cu titulatura de „Vicepresident” urmaresc eforturile de guvernanta ale companiilor din grup, oferind atat sprijin cat si ‚conflict resolution’. Atat conducerea executiva cat si comitetul de dezvoltare strategica au ca obiectiv respectarea valorilor grupului la toate nivelurile. Din punct de vedere operational, activitatile Softbinator si ale The E-Learning Company sunt gestionate separat.

  • Structură acționariat: din punct de vedere juridic, este vorba despre Bittnet Systems SA – compania „mamă” listată la bursă, păstrează pentru moment și în viitor activitatea de training IT – Mihai Logofatu, CEO
  • Responsabil pentru activitatea de training: Cristina Rațiu, CEO of Bittnet Training
  • Număr de angajați/colaboratori: 25
  • Venituri S1 2021: RON 6,26 milioane lei vs RON 9,1 milioane lei in S1 2020
  • Profit Brut S1 2021: 2,36 milioane lei vs RON 1,36 milioane lei in S1 2020
  • Website: www.bittnet.ro

Bittnet Training este liderul pieței de instruire IT din România, cu aproape 20 ani de experiență și cea mai mare echipă de traineri din România. De-a lungul anilor, compania a livrat mai mult de 50.000 de ore de training IT și are în prezent una dintre cele mai cuprinzătoare și actualizate curricule din regiunea CEE. Trainingurile oferite de Bittnet permit accesul experților la tehnologie prin predarea competențelor IT, de la cele de bază (de ex.: Microsoft Office Suite) până la cele mai avansate (Cloud, DevOps, Cybersecurity). Portofoliul de business training conține management de proiect, managementul serviciilor IT, business intelligence, CRM, ERP, Agile etc.

Bittnet este certificat ca centru de training autorizat de către cei mai mari producători de tehnologie la nivel mondial, oferind cel mai mare portofoliul de training din piața românească: Cisco, Microsoft, Amazon Web Services, Oracle, ITIL, Citrix, etc. Prin parteneriatele la nivel european (LLPA – Asociația celor mai importante centre de training din lume), Global Knowledge, etc Bittnet oferă un portofoliu de peste 1000 titluri de cursuri oficiale, extinzând astfel portofoliul de vendori cu nume precum VMWare, IBM, RedHat, etc.

Bittnet oferă o gamă variată de cursuri IT. Fiecare curs poate fi susținut în două moduri flexibile: intensiv (5 zile pe săptămână, 8 ore pe zi) sau format mixt (cursuri de 2/4/6 ore, în funcție de nevoia clientului). Fiecare student primește acces la echipament dedicat, curriculă oficială, precum și la examene online și offline.

Având posibilitatea de a livra cursuri atât în română cât și în engleză, compania operează într-un parteneriat strategic cu Global Knowledge, liderul mondial al pieței de training IT. Începând cu 2016, Bittnet s-a alăturat celei mai mari asociații de parteneri de training Microsoft – LLPA.

  • Structură acționariat: 99,9989% Bittnet Systems SA, restul – Dan Berteanu (unul dintre fondatori)
  • Responsabil: Diana Rosetka, CEO
  • Număr de angajați/colaboratori: 15
  • Venituri S1 2021: 1,189 milioane lei
  • Profit Brut S1 2021: 56 mii lei
  • Website: www.equatorial.ro, www.vrunners.com

Equatorial, companie de tip game-based learning este specializată în furnizarea programelor de formare și consultanță transformatoare la nivel individual, de echipă și organizațional în România și în străinătate. Începând cu 2015, compania a inventat, dezvoltat și lansat pe piața din Romania jocuri de realitate virtuală alternativă (Alternate Reality Game) pentru corporații, precum VRunners, Bona Fides Agency, White Hat si Oligopoly. Aceste jocuri au scopul de a susține procesul educațional, de a crește gradul de implicare și de a stimula schimbările comportamentale ale angajaților. Jocurile unt disponibile 24/7, pe dispozitive multiple și sunt utilizate pentru proiecte de învățare, conferințe, evenimente de teambuilding și programe academice de Master.

  • este o companie antreprenorială ce oferă cursuri in format eLearning pentru companii.
  • Structură acționariat: 23% Bittnet Systems S.A.,
  • Responsabil: Adrian Calin, CEO
  • Număr de angajați/colaboratori: 10
  • Venituri S1 2021: 1,49 milioane lei vs 926 mii lei in S1 2020
  • Profit Brut S1 2021: 364 mii lei, versus 239 mii lei in S1 2020
  • Website: www.e-learningcompany.ro

The e-Learning Company are în portofoliul de soluții și produse diverse și care se diferențiază de alte oferte ale competiției prin o abordare centrată pe scopul final de maximiza investiția clienților în soluțiile noastre iar aceștia să fie dispuși să plătească recurent pe termen lung. Aceste produse și servicii sunt:

Platforma iKnowLMS:

Este vorba despre cea mai utilizată platformă de tip Learning Management System din România în companiile private (aproximativ 50.000 de angajați din mediul privat sunt înrolați în această platformă care este o aplicație exclusiv B2B). Pe lângă funcționalitățile obișnuite ale unui Learning Management System, iKnowLMS permite și relizarea facilă de testări (foarte utile în industriile foarte strict reglementate unde testarea periodică a angajaților este obligatorie).

Docentix.com

Ca strategie pe termen lung considerăm că zona B2C pentru cursurile online pe care le avem disponibile va crește foarte mult așa încât am creat Docentix.com, un site care se adresează utilizatorilor individuali care se pot abona la cursurile online în limba română prin plata unei subscripții lunare și/sau anuale care cuprinde un număr de cursuri sau toată colecția de cursuri. Căutăm cele mai bune variante și experimentăm diverse soluții pentru o experiență cât mai bună pentru utilizatorul final. De exemplu, am implementat ca metodă de plată Stripe, imediat ce a fost disponibil în România.

Cursuri online

Cursurile online Skillsoft în limba română. Încă de la început The e-Learning Company a beneficiat de parteneriatul cu Skillsoft, cel mai mare provider de soluții e-learning din lume, ceea ce a oferit access la o bibliotecă de peste 6000 de cursuri. Strategia The e-Learning Company a fost clară, oferirea de conținut localizat din biblioteca Skillsoft astfel încât în acest moment avem disponibile peste 500 de titluri de curs în limba română de la Skillsoft și cursurile proprii de învățare a limbii engleze (24 de module care acoperă toate nivelele de la A1 la C2). Așadar, catalogul este structurat pe mai multe colecții care sunt oferite ca o soluție integrată și acoperă subiecte ca:

  • Dezvoltare personală și profesională;
  • Comunicare;
  • Vânzare și negociere;
  • Serviciul clienți;
  • Marketing;
  • Resurse umane;
  • Project Management;
  • Microsoft Office;
  • Management și leadership;
  • Finanțe;
  • Limba engleză
  • Strategie pentru transformare digitală;
  • Structură acționariat: 100% Bittnet Systems SA
  • Responsabil: Cristian Herghelegiu, CEO
  • Număr de angajați/colaboratori: 65
  • Venituri S1 2021: 38 milioane lei vs 45 milioane lei in S1 2020
  • Profit Brut S1 2021: 286 mii lei vs pierdere de 120 mii lei in S1 2020
  • Website: www.dendrio.com

Dendrio este singurul integrator multi-cloud în România, partener certificat la cele mai înalte standarde de către Cisco, Microsoft, Google, Amazon Web Services, dar si mulți alți vendori, este compania ce reunește activitățile de integrare IT&C provenite de la Bittnet, Gecad Net si Crescendo.

Soluțiile IT furnizate de Dendrio includ: servicii de consultanță generală, servicii de evaluare IT, servicii de implementare și migrare, servicii de întreținere și suport, servicii de optimizare a infrastructurii și servicii de training IT. Compania este singurul integrator de tip “hybrid multi-cloud” din România, consolidând poziția sa de companie certificată de către cei mai importanți furnizori IT din lume, concentrându-se pe cloud și cybersecurity. Începând cu data de 31 decembrie 2019, Dendrio include și divizia IT&C a Crescendo Internațional SRL, care a fost achiziționată de Bittnet Group în T4 2019.

Businessul de integrator înseamnă că oferim clienților noștri soluțiile și serviciile de care au nevoie începând cu analiza inițială, faza de design, implementare și testare ce rezultă în proiecte la cheie pentru companii cu nevoi diferite în ceea ce privește IT-ul:

  • Infrastructura de rețea (routing, switching, Wi-Fi, optimization, consultanță);
  • Cybersecurity (securitatea de rețea, securitate pentru data centere, securitate pentru dispozitivele utilizatorilor, IPS, Advanced Malware Protection, Next Generation Firewall, securitate pentru e-mail si Web);
  • Managementul rețelelor (monitorizare si alertare, management centralizat, analiza traficului);
  • Migrarea si servicii de tip cloud (cloud privat, public si hibrid, trecerea de la o versiune la o alta, migrare si relocalizare pas cu pas);
  • Virtualizare si data center (computing, stocare, rețelistică, backup, platforme de virtualizare, VDI);
  • Mobilitatea angajaților, inclusiv Bring Your Own Device – BYOD;
  • Comunicații și colaborare centralizată (telefonie IP, DECT phones, mesagerie instantă, prezență on-line, conferințe web);
  • Conferințe video, inclusiv teleprezență (pentru desktop-uri, pentru sală administrativă, camere de conferință, smartphones, tablete, notebook-uri si statii de lucru, integrare cu smartboards);
  • Licențe de software (Microsoft, Adobe, Cisco, Bitdefender, Dell, VMware, Veeam);
  • Servicii de mentenanță și suport.
  • Structură acționariat: 51.0082% Bittnet SA, restul impartit egal între fondatori
  • Responsabil: Iulian Motoi, CEO
  • Număr de angajați/colaboratori: 15
  • Venituri S1 2021: RON 2.7 milioane lei versus 2.6 milioane lei in S1 2020
  • Profit Brut S1 2020: minus 191 mii lei, versus 304 mii lei in S1 2020
  • Website: www.elian-solutions.ro

Elian Solutions este o, companie fondată în 2008 specializată în furnizarea de servicii de implementare pentru soluții ERP (Enterprise Resource Planning), Microsoft Dynamics NAV. Din anul 2016 Elian deține o certificare Microsoft Gold. Soluția implementată de Elian permite companiilor să cunoască situația stocurilor, a creanţelor şi a datoriilor, să poată previziona, inter alia cash-flow-ul, să urmărească producţia, centrele de cost şi multe altele. In 2019, în premieră, Elian a început să presteze servicii și să livreze soluții la export – pentru clienți din 5 tari: Bulgaria, Croația, Germania, Elvetia și SUA.

Langa solutia Business Central 365, in portofoliul Elian exista 4 aplicatii care sunt licentiate de sine statator:

  • Aplicatie de OCR-izare facturi cu o definire extrem de simpla de sabloane noi de facturi– scanare de documente si trimiterea lor in NAV
  • Aplicatie de inventariere mijloace fixe prin scanare
  • Aplicate ClokIn/ClokOut-utilizata de firmele de productie pentru inregistrarea timpilor petrecuti de oamenii din hala de productie, pe comenzi si fluxuri tehnologice
  • Aplicatia de Retail, care sustine vanzarea cu amanuntul in zona de fast-food.

Toate implementarile noi ale Elian se bazeaza pe platforma Microsoft Dynamics 365 Business Central – localizarea solutiei de echipa Elian permitandu-ne sa fim first moveri cu acest nou val tehnologic bazat pe cloud. 5 noi colegi s-au alaturat echipei Elian (3 ca urmare a turnoverului de personal iar 2 ca urmare a extinderii serviciilor de suport – cele generatoare de venituri recurente).

  • Structură acționariat: 25% Bittnet SA, restul impartit egal între fondatori
  • Responsabil: Daniel Ilinca, CEO
  • Număr de angajați/colaboratori: 100+
  • Venituri S1 2021: 7.8 milioane lei versus 5.4 milioane lei in S1 2020
  • Profit Brut S1 2021: 1.39 milioane lei versus 1.18 milioane in S1 2020
  • Website: www.softbinator.com

Softbinator Technologies este o companie de software development, specializată în designul, dezvoltarea și lansarea pe piață̆ de produse inovative alături de clienți din SUA, Europa (UK, Germania, Romania), Orientul Mijlociu (Israel, Kuweit) și Asia (Singapore). În prezent, Softbinator Technologies are aproximativ 100 de angajați și colaboratori în cele două sedii din București și Constanța.

Conceptul Softbinator a prins contur încă din anul 2011. Compania dorește să demonstreze că programatorii români reprezintă una dintre cele mai importante forțe ale transformării digitale. Motto-ul Softbinator este: “We build tech for humanity” (Construim tehnologie pentru oameni).

Softbinator Technologies furnizează servicii pentru clienți din diverse domenii precum educație, lifestyle/domeniul medical și sănătate, plăți electronice, comerț̦ electronic și marketplace-uri, online gaming, digital banking (inclusiv crypto), Internet of Things (IoT) sau automotive. În ultimii ani accentul a fost pus pe soluțiile Blockchain și creșterea nivelului de cunoștințe în domeniul Inteligentei Artificiale și DevOps, obiectivul fiind de a rămâne foarte aproape de zonele cu potențial ridicat și în care se poate inova accelerat.

Softbinator Technologies furnizează tehnologii de ultimă oră.  Compania furnizează servicii la nivel global, atât pentru startup-uri, unicorni, cât și pentru clienți din Fortune 500 cu care construiește echipe Agile. Compania are obiectiv principal de activitate dezvoltarea de produse, fiind apreciată pentru abilitatea de furnizare rapidă de rezultate.

Dezvoltare software și consultanță:

  • Blockchain
  • Inteligență Artificială
  • DevOps
  • RPA
  • Aplicații Web (bazate pe cloud)
  • Aplicații Desktop (Windows, MacOS) Aplicații Mobile (native și cross-platform)

Testare Software:

  • Manuală (conform standarde ISTQB)
  • Automată (Selenium, Uipath)

UI/UX design bazat pe Design Thinking, Agile și Rapid Prototyping:

  • Introducere
  • Discovery & research
  • Crearea conceptului
  • Prototiparea rapidă
  • Colectare feedback și rafinare

Tehnologii folosite de către inginerii Softbinator :

  • Blockchain: Solidity/Rust Smart Contracts
  • Python AI/ML
  • UiPath
  • Jira, AWS, Azure, Git, Jenkins, Doker, Kubernetes
  • HTML5, CSS3, React, Angular
  • Java (Spring Boot), .Net Core, Python, NodeJS, Golang, PHP.
  • MySQL, SQL Server, Oracle, MongoDB, Neo4J
  • C/C++, Java, C#
  • Android native (Java, Kotlin)
  • iOS native (Objective-C, Swift)
  • Cross-platform mobile: ReactNative, Flutter

Dincolo de activitatea de business, Softbinator deține un ONG, Softbinator Foundation, prin care a construit și menținut activă comunitatea “Talks by Softbinator”, care de aproape 10 ani consolidează brandul de angajator al companiei. Prin intermediul comunității a fost organizată cea mai longevivă serie de evenimente de tip întâlniri/conferințe destinate programatorilor din România: peste 150 ediții cu peste 300 de vorbitori locali și internaționali.