30-Jun-21 | 30-Jun-20 | Evolutie | |
Venituri din contracte cu clientii | 42,403,154 | 49,635,969 | -14.60% |
Venituri din prestarea de servicii | 9,631,810 | 8,556,171 | 12.60% |
Vanzarea de marfuri | 32,771,344 | 41,079,797 | -20.23% |
Costul vânzărilor | 35,010,905 | 42,469,787 | -17.60% |
Costul vanzarii marfuri/materiale | 27,483,485 | 36,260,772 | -24.20% |
Servicii cloud | 2,624,922 | 2,401,940 | 9.30% |
Ore-Om | 4,902,498 | 3,807,075 | 29% |
Marja bruta | 7,392,249 | 7,166,182 | 3.20% |
Divizia de tehnologie este in continuare impactata de intarzierile de livari de echipamente hardware datorate crizei semiconductorilor, ceea ce a generat o scadere a veniturilor din vanzarea de solutii hardware. In schimb, aceasta situatie genereaza si o nevoie a clientilor si o oportunitate pentru grupul nostru, in aceea ca este nevoie de mai multe servicii pentru intretinerea solutiiilor existente si pentru modificarea abordarii solutiilor tehnologice livrate la clienti – acestia devenind mai deschisi abordari ce se bazeaza mai mult pe know-how si mai putin pe echipamente. Astfel, veniturile din serviciile de integrare IT&C au crescut cu 12%, ceea ce genereaza ca marja bruta sa fie mai mare in H1 2021 versus H1 2020.
30-Jun-21 | 30-Jun-20 | Evolutie | |
Venituri din contracte cu clientii | 5,764,787 | 7,263,315 | -20.63% |
Costul vânzărilor | 2,591,948 | 2,697,753 | -3.92% |
Costul vanzarii marfuri/materiale | 88,146 | 694,985 | -87.32% |
Ore-Om | 2,503,802 | 2,002,768 | 25.02% |
Marja bruta | 3,172,838 | 4,565,562 | -30.50% |
In continuare prezentam elementele care au influentat evolutia veniturilor (si prin urmare, mai accelerat a marjei brute):
- ÎNCARCAREA MARE A ECHIPELOR DE IT – digitalizarea accelerata din ultimele 12-14 luni prin care au trecut multe din companiile care ne sunt clienți sau creșterea numărului de proiecte pe care acestea le implementează la clienții lor, au generat o încărcare foarte mare a echipelor și specialiștilor IT. Din această cauză aceștia fie nu au avut timp fizic, fie nu au avut motivația necesară să solicite sau să meargă la training.
- PRECAUȚIA CLINȚILOR ÎN CHELTUIREA BUGETELOR – lipsa de predictibilitate, revenirea lentă a economiei (bazată preponderent pe consum) a generat în cazul multor clienți amânarea investițiilor mai consistente în training pentru finalul anului. Acest comportament rezervat, pe care de altfel îl avem și noi, vine și pe fondul creșterii îngrijorărilor legate de apariția valului 4 și pe cale de consecință de o nouă perioadă cu restricții
- SCHIMBAREA MODELULUI OPERAȚIONAL – pentru a răspunde schimbărilor generate de pandemie, și pentru a putea capitaliza pe oportunitățile de piață din viitor am schimbat semnificativ modelul de business și arhitectura organizației. Practica de business arată că aceste schimbări au nevoie de timp pentru a fi internalizate de organizație si că în majoritatea cazurilor generează curbe „peste” în rezultate. Cu alte cuvinte ne este mai rău, înainte de a ne fi mai bine.